Vše o nakupování
Jaký je rozdíl v nákupu na Tržišti a v eshopu s potravinami?
Na Tržišti nakupujete přímo od malých sedláků a lidí, kteří si přivydělávají prodejem sezonních přebytků ze svých zahrádek a chovů. Nejedná se o běžný obchod s potravinami, proto prosím myslete na to, že do jednoho košíku nemůžete vkládat zboží od více prodejců najednou. Obchod vždy uzavíráte přímo s konkrétním prodejcem, mezi Vámi a jím není žádný prostředník. Díky tomu Vám své produkty může nabídnout za příznivé ceny. Když se nedomluvíte jinak, zboží si musíte většinou sami vyzvednout. Proto prosím využívejte filtry a řazení, které Vám pomohou najít produkty podle Vašich představ a v lokalitě, která Vám vyhovuje.
Více o tom, kdo na Tržišti prodává se dozvíte tady.
Chci nakupovat, musím mít registraci?
Ano, na Tržnici všichni obchodující, tedy zákazníci i prodávající trhovci, musí mít registraci. Nabízené zboží si můžete prohlížet i bez přihlášení (registrace), ale abyste mohli nakupovat, musíte se registrovat a přihlásit do svého účtu. Pokud chcete pouze nakupovat, registrujte se zdarma jako JEN NAKUPUJU.
Přihlášení najdete v sekci pro správu osobního účtu.
Jak se mohu registrovat?
Nakupovat a prodávat na Tržišti může pouze registrovaný uživatel. Při registraci si vyberete svůj status, který později můžete změnit.
Registrovat se můžete přes menu vpravo nahoře nebo zde.
Jak se přihlásím do svého účtu?
Přihlášení najdete v sekci pro spravování osobního účtu nahoře vpravo . Zadejte zde svou přezdívku nebo email a heslo. Brzy se budete moci přihlásit také přes Facebook nebo Google účet. Pracujeme na tom.
Jak vyhledávat konkrétní produkty?
Pro vyhledávání produktů použijte buď katalog na hlavní stránce nebo vyhledávač označený lupou.
Zadejte lokalitu a vzdálenost, do které chcete vyhledávat. Např. Brandýs nad Labem a okolí do 20 Km. Zobrazí se Vám dostupné nabídky. Můžete použít také další řazení a filtry jako je např. možnost závozu, STOP plýtvání potravinami (potraviny určené k rychlé spotřebě za zvýhodněnou cenu), potraviny v BIO kvalitě atd.
Jak zboží objednám?
Až si vyberete produkt, který chcete koupit, po kliknutí se Vám zobrazí okno, kde objednávku vytvoříte a kontaktujete přes chat prodejce. Klikněte na vybraný produkt a zobrazí se Vám okno, kde produkt buď vložíte do košíku a pokračujete na chat s prodejcem, nebo zde můžete vybrat a přidat další produkty prodejce. Na chatu si domluvíte podrobnosti jako je např. čas a místo předání. Můžete se ho zde zeptat na další informace o produktu.
Prosím dodržujte pravidla chatu.
Objednávku odešlete. Prodejce potvrdí přijmutí objednávky a začne ji pro Vás připravovat. Až si objednávku převezmete, od Tržiště přijde výzva k udělení hodnocení obchodu.
Opakování objednávky
Pokud budete chtít nakupovat u jednoho prodejce pravidelně (např. ho máte cestou na chalupu nebo z práce), a nechce se Vám celý nákup znovu „naklikávat“, vraťte se do konverzace s prodejcem a v souhrnu objednávky potvrďte tlačítko Opakovat objednávku. Můžete ji zde i upravit, tedy přidat či ubrat produkt a upravit jeho množství.
Kde uvidím vytvořenou objednávku a lze ji ještě upravovat?
Souhrn objednávky vidíte na chatu. Objednávku může zrušit nebo upravit kupující i prodávající trhovec, až do potvrzení objednávky trhovcem. Změnu provedete na chatu pomocí tlačítka pod textovým polem „změnit objednávku“ nebo „zrušit objednávku“. Po potvrzení objednávky prodejcem již nelze objednávku upravovat ani stornovat.
Co znamená označení STOP plýtvání potravinami?
Takto označené potraviny je nutné velmi rychle spotřebovat, max. do druhého dne. Jejich koupí můžete výrazně ušetřit a zároveň tak zabráníte plýtvání potravinami. Datum, do kterého je nutné potravinu spotřebovat, najdete po rozkliknutí konkrétního produktu.
Jak objednané zboží zaplatím?
Platba probíhá přímo mezi Vámi a prodejcem. Nikdy neplaťte za zboží předem, vyhnete se tak riziku, že by Vaše peníze mohli skončit v kapse vykutáleného podvodníka.
Platba proběhne podle domluvy mezi kupujícím a prodejcem a přímo mezi nimi. Většina trhovců uvítá platbu v hotovosti, někteří umožňují platit na místě kartou. V případě obchodu mezi profíky (prodejce se statusem PROFÍK prodává zboží restauraci, jídelně, škole apod.) je možné platbu uhradit i fakturou.
Vše o prodeji
REGISTRACE
Chci prodávat, musím mít registraci?
Pokud chcete na Tržnici prodávat své zboží, musíte být registrovaný se statusem ZAHRÁDKÁŘ nebo PROFÍK. Nabízené zboží si můžete prohlížet i bez přihlášení (registrace), ale abyste mohli nakupovat a prodávat, musíte se registrovat a přihlásit do svého účtu. Po registraci Vás vyzveme k zaplacení poplatku dle typu předplatného ZAHRÁDKÁŘ nebo PROFÍK.
Jak se mohu registrovat?
Nakupovat a prodávat na Tržišti může pouze registrovaný uživatel. Při registraci si vyberete svůj status, který později můžete změnit.
Registrovat se můžete přes menu vpravo nahoře nebo zde.
Jak se přihlásím do svého účtu?
Přihlášení najdete v sekci pro spravování osobního účtu nahoře vpravo . Zadejte zde svou přezdívku nebo email a heslo.
Brzy se budete moci přihlásit také přes Facebook nebo Google účet. Pracujeme na tom.
PRODEJ ZBOŽÍ NA TRŽIŠTI
Kdo na Tržišti smí a nesmí prodávat?
Kdo může na Tržišti obchodovat – inzerovat, prodávat a nakupovat
  • Na Tržišti mohou obchodovat živnostníci, mikro podniky a malé podniky.
  • Na Tržišti mohou lidé bez živnostenského oprávnění prodávat sezónní přebytky ze svých zahrádek, chovu nebo sběru, pokud se nejedná o soustavnou činnost (dle platné legislativy ČR).
  • Na Tržišti mohou prodávat přímý producenti potravin nebo rostlin.
  • Na Tržišti mohou obchodovat osoby starší 18 let.
Kdo na Tržišti nesmí obchodovat – inzerovat a prodávat
  • Na Tržišti své zboží nemohou nabízet střední a velké podniky. Tyto podniky na Tržišti mohou pouze nakupovat.
  • Na Tržišti své zboží nemohou inzerovat a prodávat překupníci zboží.
Co je to „můj profil“ a proč ho musím vyplňovat?
V profilu máte možnost o sobě říci svým zákazníkům více. Můžete zde popsat např., co prodáváte a jakým způsobem potraviny pěstujete. Dále můžete vyplnit možnosti dopravy nebo parkování a Vaši otevírací dobu. Vždy musíte zadat místo prodeje.
Jak mám přidat zboží a vystavit ho na Tržisti?
Klikněte na
vystavit na Tržišti nahoře na liště nebo v sekci pro spravování osobního účtu a přidávejte své produkty a nabízejte je ke koupi.
PODROBNÝ NÁVOD, JAK VYSTAVIT PRODUKTY NA TRŽIŠTI:
Vložte obrázek/ky o max. velikosti 10MB. Pokud bude obrázek větší než 256 x 256 pixelů, bude automaticky zmenšen a oříznut. Celkem můžete vložit 4 obrázky ke každému produktu. Když se Vám nechce fotit, můžete použít i ilustrativní obrázky Tržiště. Pokud nevložíte ani ty, kupujícím se zobrazí výchozí obrázek Tržiště. Umístěním reálných fotek produktu ale zvyšujete své šance na prodej.
Název: Napište libovolný název, který podle Vás nejlépe přiléhá k danému produktu, např. jablka Gala.
Kategorie: Zařaďte do správné kategorie pomocí klíčového slova nebo v katalogu produktů. V tomto případě do kategorie „jablka“. Pokud produkt nezařadíte do správné kategorie, snižujete tím svou šanci, že kupující produkt vyhledá a koupí.
Jednotka: Vyberte, v jakých jednotkách budete produkt prodávat.
Dostupné množství: Napište, jaké množství produktu celkem prodáváte. Prodané produkty se Vám budou automaticky odečítat, takže se nemusíte o nic starat. Množství produktů zobrazované v katalogu se upraví až po potvrzení objednávky prodejcem.
Pokud vše prodáte (dostupné množství 0), stav produktu bude změněn na „skryté“.
Pokud Vám přijde během chvilky několik objednávek jednoho produktu, abyste nemusel/a sledovat dostupné množství konkrétního produktu, upozorníme Vás, že produkt už nemáte v požadovaném množství.
Popis: Tady máte možnost své zboží popsat podrobněji. V případě prodeje potravin s označením Potraviny produkované šetrným způsobem, tak učiňte vždy, aby zákazníci věděli, proč je konkrétní potravina takto označená. Stačí např. „Salát nestříkám žádným chemickým postřikem, hnojen pouze kompostem.“ Pozor, také označení Potravina produkovaná šetrným způsobem má podmínky užití.
Stav: Vyberte stav, který u produktu uvidí kupující.
  • Skladem - produkt je okamžitě k dispozici.
  • Brzy skladem: produkt sice nemáte okamžitě k dispozici, ale očekáváte, že budete moci začít prodávat max. do 14 dnů.
  • Skryté: Produkt nebude pro kupující viditelný, než změníte stav na „skladem“ nebo „brzy skladem“. Můžete použít, např. při přípravě na prodejní sezónu.
Loga známky kvality: Pokud Váš produkt splňuje kritéria certifikátů, můžete jím produkt označit. Pokud Váš certifikát není k dispozici, můžete ho sami vložit. Loga certifikátů můžete používat jen oprávněně.
Použít můžete také označení užívaná výhradně na Tržišti - Stop plýtvání potravinami a Potraviny produkované šetrným způsobem. Nezapomeňte ale, že použití tohoto označení má také své podmínky.
Více o certifikátech a označeních najdete zde
Uložte kliknutím na tlačítko „Přidat produkt“.
Jak mohu upravovat už přidané produkty?
Informace týkající se již vloženého produktu můžete kdykoliv upravovat, nebo celou položku z katalogu smazat. Úpravy můžete provádět v sekci pro spravování osobního účtu v „Moje produkty“ po prokliku na patřičnou položku.
Kolik produktů mohu inzerovat?
Množství inzerovaných produktů je regulováno. Prodejce se statusem ZAHRÁDKÁŘ může inzerovat 50 produktů. Prodejce se statusem PROFÍK, může inzerovat nejvýše 200 produktů současně.
Kde uvidím vytvořenou objednávku a lze ji ještě upravovat?
Souhrn objednávky vidíte na chatu. Souhrn objednávky, může upravit kupující i prodávající trhovec. Až do potvrzení objednávky trhovcem mohou objednávku měnit nebo zrušit. Po potvrzení objednávky již nelze objednávku upravovat ani stornovat.
Kdy můžu použít STOP plýtvání potravinami?
Označení použijte pokud, je potravina určená k urychlené spotřebě, maximálně do 2. dne. Vložte novou cenu se slevou.
Cos se stane s potravinami označené Stop plýtvání potravinami, které neprodám?
Někdy se stane, že ani s výraznou slevou, se nepodaří produkt prodat - po uplynutí termínu spotřeby (vždy ve 24.00 h), se změní stav na „skryté“, protože je potravina považována za neprodejnou.
Jaké jsou podmínky pro použití označení Potraviny produkované šetrným způsobem?
Označení vzniklo, aby umožnilo Kupujícím jednoduše rozlišit potraviny s přidanou hodnotou. Jak jasně vyplývá z názvu, jedná se o potraviny, které byly vypěstované k přírodě šetrným způsobem. Potraviny, které sice nemají certifikát, ale jsou pěstované ekologicky, tedy k životnímu prostředí šetrným způsobem - bez použití chemických hnojiv a postřiků, v duchu využívání dobrých znalostí rostlin a zvířat, aby nedocházelo ke zbytečnému znehodnocování půdy, plýtvání vodou, ohrožování přírodní rozmanitosti nebo ke krutému a nedůstojnému zacházení se zvířaty. Počítáme, že toto označení budou využívat především Prodejci se Statusem ZAHRÁDKÁŘ, ale použít ho může i PROFÍK.
Jedná se o označení používané výhradně na Tržišti. Prodávající nevlastní žádný certifikát, ani nemusí jinak dokazovat pravost svého tvrzení. Za pravdivost svého tvrzení ručí „ pouze svou pověstí“. Při vkládání označení k produktu, Prodejce potvrzuje správnost a pravdivost údajů. Pokud se prokáže, že Prodejce jednal klamavě, bere se to jako porušení Obchodník podmínek Tržiště.
Vzhledem k tomu, že nad dodržováním pravidel užití tohoto označení nikdo nedohlíží, asi jediný způsob, jak se přesvědčit o pravdivosti tvrzení prodejce je vidět jeho chov, zahradu, sad atd. na vlastní oči při osobním odběru. Na Tržišti věříme na poctivost prodejců a zpětnou vazbu od zákazníků.
Minimální podmínky pro užití označení Potravina pěstovaná šetrným způsobem:
Rostlinná produkce:
Prodejce při pěstování nepoužívá chemické postřiky a hnojiva. Ani po sklizni potraviny chemicky neošetřuje.
Živočišná produkce:
Uvědomujeme si, že např. ne každý drobný chovatel, který chová slepice, chce mít certifikát BIO, přesto jeho produkty mohou být na stejné nebo podobné úrovni. Proto dáváme možnost prodávat takové výrobky pod označením Potravina produkovaná šetrným způsobem. Také my vyžadujeme minimální podmínky, aby označení mohlo být užito. Se zvířaty musí být zacházeno podle zásad ekologického zemědělství - po většinu roku umožněn volný výběh, kvalitní krmiva, a naopak žádné hormony a kruté nedůstojné zacházení.
Platba za zboží
Jak dostanu za zboží zaplaceno?
Platba probíhá přímo mezi kupujícím a prodejcem. Nikdy nevyžadujte platbu za zboží předem. Předcházíme tak možnému podvodnému jednání.
Platba proběhne podle domluvy mezi kupujícím a prodejcem a přímo mezi nimi. Většina trhovců uvítá platbu v hotovosti, někteří umožňují platit na místě kartou. V případě obchodu mezi profíky (prodejce se statusem PROFÍK prodává zboží restauraci, jídelně, škole apod.) je možné platbu uhradit i fakturou.
Dokumentace
Jsem PROFÍK, jak dlouho budou archivované seznamy přijatých a vyřízených objednávek?
Seznamy objednávek jsou na Tržišti archivovány 1 rok. Pokud je potřebujete uchovat déle, uložte si je jako PDF soubory nebo si je vytiskněte.
Najdu někde přehled objednávek?
Abychom PROFÍKŮM alespoň trochu usnadnili práci, mají v sekci pro správu osobního účtu přístup k seznamům svých objednávek.
Přijaté objednávky: Objednávky, které již prodejce potvrdil a nyní je musí přichystat k vyzvednutí.
Připravené objednávky: Objednávky, které už jsou připravené a čekají na vyzvednutí nebo závoz kupujícímu.
Předané objednávky: Objednávky, které již byly předány kupujícím a obchodníkem potvrzeny jako předané.
PRODEJ SEZONNÍCH PŘEBYTKŮ
Co mohu na Tržišti prodávat bez živnostenského oprávnění, se statusem ZAHRÁDKÁŘ?
Bez živnostenského oprávnění můžete na Tržišti prodávat pouze tzv. sezonní přebytky.
Zahrádkář prodává příležitostně, přebytky ze své zahrádky, chovu nebo sběru. Může prodávat např. ovoce a zeleninu z vlastní zahrady, nasbírané léčivé byliny a lesní plody, mléko, maso, vejce a med. Tzv. prodej sezonních přebytků upravuje platná legislativa ČR.
Bez živnostenského oprávnění není možné prodávat domácí výrobky jako jsou např. marmelády, dorty, cukroví apod.
Mohu bez živnostenského oprávnění prodávat i jiné potraviny, kromě sezonních přebytků?
Bohužel ne. Bez živnostenského oprávnění jiné produkty prodávat nemůžete, tedy ani domácí výrobky, jako jsou marmelády, kompoty, dorty, cukroví apod. Porušovali byste tím platnou legislativu ČR a tedy i Podmínky Tržiště.
Jak upravuje příležitostný prodej sezonních přebytků zákon?
Legislativa:
Prodej přebytků a pěstitelských a chovatelských zájmů upravuje živnostenský zákon, § 3 odstavci 3 písmenu f) říká, že živností není prodej nezpracovaných rostlinných a živočišných výrobků z vlastní drobné pěstitelské a chovatelské činnosti fyzickými osobami a další úpravy nalezneme v zákonu o zemědělství. V § 2e odstavci 2 se dočteme, že fyzická osoba provozující drobné pěstitelské a chovatelské činnosti, anebo prodávající nezpracované rostlinné a živočišné výrobky, nepodléhá evidenci zemědělského podnikatele podle tohoto zákona.
Podle zákona o potravinách každý, kdo uvádí do oběhu potraviny, a to i bezúplatně, je zodpovědný za jejich zdravotní nezávadnost. Toto platí stejně pro prodej ze dvora jako v kamenných obchodech nebo na tržnicích, a roli nehraje ani prodávané množství. Je na každém pěstiteli, výrobci nebo prodejci, jakými způsoby bude tuto nezávadnost zajišťovat.
Prodej upravuje také veterinární zákon. § 27 např. říká, že je povoleno prodávat nebalená čerstvá vejce pocházející z vlastního hospodářství ve svém hospodářství nebo na tržišti, a to přímo spotřebiteli pro spotřebu v jeho domácnosti, anebo je dodávat do místní maloobchodní prodejny, která zásobuje přímo konečného spotřebitele. Jsou-li vejce prodávána v tržnici nebo na tržišti anebo dodávána do místní maloobchodní prodejny, musí být stanoveným způsobem označena. To ale neplatí pro vejce z hospodářství chovatele, který chová nejvíce 50 nosnic. Každý týden je možné prodat jednomu spotřebiteli až 60 kusů vajec.
Podle vyhlášky o veterinárních a hygienických požadavcích na živočišné produkty, které nejsou upraveny přímo použitelnými předpisy Evropských společenství, je pak možné prodej doplnit nabídkou 10 kusů zabité drůbeže nebo králíků týdně. Je ale nutné dodržet podmínku, že maso ani vejce nebudou kupujícím dále distribuovány. Nepovolený je prodej překupníkům nebo do restauračních kuchyní.
Zdanění prodeje sezonních přebytků
Z účetního hlediska prodej sezonních přebytků spadá do kategorie ostatních příjmů. I příjmy z nesoustavného prodeje je nutné zdanit v případě, že jejich výše přesáhne ve zdaňovacím období 30 000 korun, podle § 10 zákona o daních z příjmů.
V případě včelařů, daně je osvobozen ten, komu plyne příjem z chovu včel a u kterého nepřekročí ve zdaňovacím období počet včelstev 60. Je zde ale limit 500 korun příjmu na jedno včelstvo.
Zdroje:
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
Zákon č. 252/1997 Sb., o zemědělství
Zákon č. 586/1992 Sb., Zákon České národní rady o daních z příjmů
Zákon č. 110/1997 Sb., Zákon o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů
Zákon č. 166/1999 Sb., Zákon o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů
Komunikace na chatu
Co je to chat a k čemu složí?
Chat je interní komunikační systém, který slouží pro domlouvání podrobností mezi zákazníkem a prodávajícím trhovcem. Zákazník se zde může zeptat na podrobnosti o produktech, domluvit se času a způsobu předání.
Informaci o příchozí zprávě uvidíte na horní liště - symbol obálky, nebo v zákaznické sekci pod „moje konverzace“.
Chodí zprávy z Tržiště kromě chatu také na email?
Některé důležité zprávy Vám budou chodit také na Email - upozornění na objednávku, potvrzení, změna nebo storno objednávky, předání objednávky, hodnocení a upozornění na blížící se konec předplatného.
Předplatné
Kolik stojí předplatné?
JEN NAKUPUJU
ZDARMA
  • jen pro nákupy
  • čerstvé potraviny od místních sedláků, pěstitelů a chovatelů
  • potraviny s certifikáty
  • potraviny produkované šetrným způsobem
  • stop plýtvání potravinami
  • zahrada - živé rostliny
Jsem ZAHRÁDKÁŘ
50 kč za 1 měsíc
  • přivýdělek z příležitostného prodeje z přebytků ze zahrady, chovu či sběru
  • vystavování a prodej výrobků na Tržišti
  • komunikace se zákazníky přes chat
  • maximální množství vystavovaných produktů je 50
Jsem PROFÍK
200 kč za 1 měsíc
  • pro profesionální prodejce
  • souhrny přijatých a vydaných objednávek
  • vystavování a prodej výrobků na Tržišti
  • komunikace se zákazníky přes chat
  • maximální množství vystavovaných produktů je 200
Jak mohu poplatek za předplatné uhradit?
Poplatek můžete zaplatit bankovním převodem z účtu na účet nebo přes platební bránu. V obou případech se ke zvolené platební metodě dostanete v sekci pro správu osobního účtu - ikonka panáčka - v Moje předplatné.
Uhrazení poplatku přes platební bránu
Pracujeme na tom, platit přes platební bránu budete moci už brzy.
Uhrazení poplatku bankovním převodem
Po registraci, tedy při první platbě, Vám na email obratem přijde zpráva s potvrzením Vašeho statusu prodávajícího, s odkazem na proforma fakturu, která obsahuje údaje pro zaplacení měsíčního poplatku. Pokud budete platit předplatné bankovním převodem jako již registrovaný uživatel, údaje k platbě najdete v sekci pro správu osobního účtu v Moje předplatné. Zprávu s odkazem na údaje Vám pošleme také na email a na chat Tržiště.
Začít vkládat produkty můžete okamžitě, ale účet bude plně aktivní až po připsání poplatku za předplatné na účet Tržiště.. Tzn., že před zaplacením předplatného budou Vámi vložené produkty pro ostatní skryté, a jakmile bude poplatek připsán na účet Tržiště, produkty budou pro kupující i ostatní prodejce odhaleny.
Také při dalších platbách bude účet plně aktivní, až po připsání peněz na účet Tržiště. Proto prosíme, na úhrady myslete včas. My Vám budeme úhrady také připomínat. Proforma fakturu na další období vytvoříte v sekci pro správu osobního účtu v Moje předplatné.
Prosím nezadávejte trvalý příkaz.
Platba bankovním převodem může někdy trvat i několik dnů. Platbu odešlete tak, aby na účtu Tržiště došla do 7 kalendářních dnů od vystavení proforma faktury. Pokud do té doby neprovedete úhradu, prosím vygenerujte si novou proforma fakturu s aktuálními údaji.
Co je to zúčtovací období?
Zúčtovací období je doba na jakou máte uhrazeno předplatné. Jako zúčtovací období se počítá 31 dnů od připsání peněz na bankovní účet Tržiště (nikoliv od odeslání peněz z Vašeho účtu). Pokud v předplatném plynule navazujete na předchozí předplatné, zúčtovací období se počítá od prvního nezaplaceného dne. např. uživatel má uhrazeno předplatné od 1. do 31. května a uhradí pro forma fakturu za další období, peníze na účet Tržiště se připíší např. již 26. května. Další zúčtovací období bude 1. června až 1. července.
O připsání peněz vás budeme informovat na chatu Tržiště a emailem. Připsání peněz většinou proběhne okamžitě, v případě převodu na bankovní účet, ale může trvat i několik dní.
Chci v prodeji na Tržišti pokračovat, jak zaplatím předplatné na další období?
Před koncem zúčtovacího období (7 dní před koncem a v poslední den předplatného) Vám na chatu a emailem připomeneme, že je čas zaplatit předplatné, pokud chcete v prodeji na Tržišti pokračovat.
Poplatek můžete zaplatit bankovním převodem z účtu na účet nebo přes platební bránu. V obou případech se ke zvolené platební metodě dostanete v sekci pro správu osobního účtu v Moje předplatné.
Je možné zaplatit předplatné i na delší dobu než jen na 1 měsíc?
Zatím bohužel ne. Vzhledem k tomu, že je projekt teprve v plenkách, a přesto, že věříme, že Tržiště bude mít úspěch, nepřišlo nám fér vybírat předplatné na delší dobu.
Musí na sebe předplatné navazovat?
Předplatné na sebe nemusí navazovat. Např. víte, že v dubnu a květnu budete prodávat zeleninovou sadbu, v září pak brambory a mezi tím nic. Můžete zaplatit předplatné na duben, květen a pak až zase v září.
Pokud nezaplatíte předplatné na další období, Vámi inzerované produkty budou skryté. Kupující je neuvidí. Budete moci stále nakupovat. Po zaplacení předplatného (připsání peněz na účet Tržiště), budou Vaše produkty opět viditelné pro zákazníky.
Proforma fakturu najdete v sekci pro spravování osobního účtu v Moje předplatné. Zúčtovací období započne dnem připsání peněz na účet Tržiště.
Co, když už nechci v prodeji na Tržišti pokračovat?
S obchodováním na Tržišti můžete kdykoliv skončit. Prostě jen nezaplatíte další předplatné. Vámi inzerované produkty budou skryté. Kupující je neuvidí. Budete moci stále nakupovat od ostatních prodejců. Váš účet zůstane aktivní ještě celých 14 měsíců od posledního zaplaceného dne. Po 14 měsících vám budou odstraněny Vámi nabízené produkty a status změněn na JEN NAKUPUJU.
Změna statusu
Jak změním svůj status/typ registrace?
Věci se neustále vyvíjí a mění a tak je možné, že i Vy budete potřebovat upravit svůj status.
Změnu statusu provedete v sekci pro spravování osobního účtu v Můj profil.
JEN NAKUPUJUJsem ZAHRÁDKÁŘ
JEN NAKUPUJUJsem PROFÍK
Pokud jste se registroval/a se statusem JEN NAKUPUJU a chcete ho změnit na Jsem ZAHRÁDKÁŘ nebo Jsem PROFÍK, po změně Vás vyzveme k zaplacení předplatného dle zvoleného statusu. Služby Vám budou aktivovány hned po připsání poplatku na náš bankovní účet.
Jsem ZAHRÁDKÁŘJsem PROFÍK
Pokud jste se registroval/a se statusem Jsem ZAHRÁDKÁŘ a chcete ho změnit na Jsem PROFÍK, učiňte tak na konci Vašeho současného zúčtovacího období, aby Vám předplatné nepropadlo. Předplatné za status Jsem ZAHRÁDKÁŘ se do nového statusu Jsem PROFÍK nepřičte. Služby Vám budou aktivovány hned po připsání poplatku na náš bankovní účet.
Jsem PROFÍKJsem ZAHRÁDKÁŘ
Jestli jste se zaregistroval/a jako Jsem PROFÍK a chcete svůj status změnit na Jsem ZAHRÁDKÁŘ, změnu proveďte na konci zůčtovacího období, aby Vám peníze za Vaše předplatné nepropadly. Peníze se do nového předplatného nepřevádí.
Nezapomeňte, že status Jsem ZAHRÁDKÁŘ může používat pouze neprofesionální prodejce. Pokud máte více jak 50 inzerovaných produktů, nejdříve prosím snižte jejich počet na maximálně 50, jinak Vám nebude změna umožněna.
Jsem ZAHRÁDKÁŘJEN NAKUPUJU
Jsem PROFÍKJEN NAKUPUJU
Změnu proveďte na konci zúčtovacího období, aby Vám peníze za Vaše předplatné nepropadly. Pokud změníte svůj status na JEN NAKUPUJU, všechny Vámi nabízené produkty Vám budou smazány.
PS: Pokud jste registrovaný jako Jsem ZAHRÁDKÁŘ nebo Jsem PROFÍK, a nemáte zaplacené předplatné, protože prostě zrovna nemáte, co prodávat, nemusíte se bát, že Vám Váš účet hned smažeme. Váš účet u nás bude v bezpečí celých dalších 14 měsíců. Váš profil na Tržišti spolu s Vašimi produkty budou pro ostatní (prodávající i nakupující) skryté. Jakmile se rozhodnete znovu prodávat, všechny funkce Vašeho uživatelského účtu se obnoví zaplacením předplatného.
Předplatné na sebe nemusí navazovat. Např. víte, že v dubnu a květnu budete prodávat zeleninovou sadbu, v září pak brambory a mezi tím nic. Můžete zaplatit předplatné na duben, květen a pak až zase v září.
Hodnocení
Proč hodnotit prodávajícího?
Každý kupující má právo ohodnotit obchod, např. jak byl spokojen s kvalitou produktů nebo přístupem prodávajícího. Podle celkové spokojenosti udělí prodávajícímu počet hvězdiček - 5 hvězdiček nejlepší hodnocení, 1 hvězdička nejhorší hodnocení, a zároveň má možnost doplnit krátké slovní hodnocení, co by pochválil, a naopak, zda se mu něco nelíbilo.
Tato hodnocení slouží jako zpětná vazba pro prodávající a zároveň pro lepší orientaci na Tržnici pro kupující. Jinými slovy prodávající trhovec se dozví, jak jste byli spokojeni a zároveň usnadníte výběr ostatním kupujícím.
Poradíme Vám
Máte další otázky, připomínky, nebo nám chcete poskytnout zpětnou vazbu?
Pokud jste zde nenašli odpověď na svou otázku, zkuste se podívat do obchodních podmínek, nebo Vám na otázky Vám rádi odpovíme, náměty uvítáme. Kontaktujte nás prosím na emailu info@trzistenadosah.cz.
Máte technické potíže?
Pokud jste zde nenašli odpověď na svou otázku, zkuste se podívat do obchodních podmínek, nebo Vám na otázky Vám rádi odpovíme, náměty uvítáme. Kontaktujte nás prosím na emailu podpora@trzistenadosah.cz.
Jak mohu nahlásit nevhodné chování jiného Uživatele?
Pokud víte, nebo máte oprávněné podezření, že někdo porušuje Obchodní podmínky Tržiště, můžete takového uživatele (prodávajícího trhovce nebo kupujícího) nahlásit na adrese podpora@tristenadosah.cz. Pomáháte nám tím zachovat na Tržišti bezpečný a příjemný prostor.
Může se jednat zejména o porušení Pravidel katalogu, Pravidel chatu, Pravidel hodnocení, ale také nevhodného obsahu (textu, obrázků, fotek) apod.
Pokud Tržiště shledá, že byl uživatel nahlášen oprávněně, má právo takovému uživateli částečně či úplně, dočasně či trvale omezit poskytování služeb Tržiště bez nároku na náhradu škody.
Jak nenaletět podvodníkům
  • Kupující nikdy neplatí prodejci za zboží předem.
  • Kupující se s prodávajícím trhovcem domlouvá výhradně přes chat Tržiště.
  • Nesdělujte zbytečně své osobní údaje - jako je telefon, adresa, nebo snad dokonce číslo karty.
  • Pokud máte podezření, že s Vámi prodejce nejedná na rovinu, pokuste si informace ověřit. Např. při osobním vyzvednutí zboží, můžete přímo vidět, odkud potraviny pocházejí, prodejce můžete také poprosit o předložení certifikátu, pokud používá jeho logo.
  • Pomoci Vám může zpětná vazba od ostatních kupujících. Kupující udělují prodejcům hodnocení. Čím více hvězdiček, tím spokojenější zákazníci. Na detaily hodnocení se můžete podívat po prokliku na hvězdičky konkrétního prodejce.
  • Pokud narazíte na podvodné jednání prodávajícího nebo i kupujícího, neváhejte a nahlaste ho provozovateli Tržiště, nebo v oprávněných případech rovnou na Českou obchodní inspekci nebo Polici České republiky.